Yakında...Instagram...Yakında...Yakında...Ana sayfaSite haritası

 
English Deutsch      
Drop Down Menu



Neden ATACAN ?
eTwinning ?
GEMS
Basında ATACAN
E-bülten
Ziyaretçi Defteri
İnsan Kaynakları
İletişim

Sıfır riskli En Güvenilir Kurumlardan biriyiz. TSE - Okulum Temiz Belgesi

 
 

kul

GEMS ETKİNLİĞİ – MATEMATİK tema çalışmamızda öğrencilerimizle beraber bingo kartları ile yaptığımız etkinliğimize başlamadan önce, ritmik sayma ve geri sayma çalışması yaptık. İlk başta her öğrenci kendilerine birer tane kart seçti, sayı kartlarını ön yüzü aşağıya bakacak şekilde yerleştirdi ve etkinliğimizde kullanmak üzere renkli kalemlerini hazırladılar. Sonrasında akıllı tahtayı kullanarak 1’den 10’a kadar sayıları içeren dönen çarkımızı oluşturduk ve etkinliğimize başladık. Her öğrenci yerini aldıktan sonra kuralları konuştuk, dönen çarkta seçilen sayılar eğer öğrencinin seçtiği kartta çıkarsa her turda kendi kartları üzerine çarpı koymaları gerektiğinden ve sayı kartındaki sayıları biten kişinin yüksek sesle “BINGO!” demesi gerektiğinden bahsettik. Dönen çarkı on tur çevirdikten sonra sayı kartındaki sayıları tamamlayan öğrencilerin “BINGO!” demesi üzerine her öğrenciden çarpı koydukları sayıları yüksek sesle söylemelerini istedik ve etkinliğimizi sonlandırmadan önce en başında yaptığımız gibi ritmik sayma ve geri sayma çalışmasını tekrarlayıp etkinliğimizi sonlandırdık.

 

           Yaptığımız etkinlikler;

·  Ritmik sayma ve geri sayma

·  Sayı kartındaki sayıları tekrarlamak

·  Dönen çarkta çıkan sayıları bulma ve kart üzerinde eleme

  Kazanımlarımız;

·  Sayıları tanımak

·  Görsel algıyı geliştirmek

·  Hızlı düşünebilme ve algılama

 

 

 

 

 

 

Atacan Anaokullarında İngilizce Gems Eğitimi

GEMS Eğitim yaklaşımında; araştırmalar, erken yaşlarda verilen fen ve matematik eğitiminin çocukların temel kavramları öğrenmelerinde ve okula hazır bulunuşlukla ilgili becerilerinin kazanılmasında büyük öneme sahip olduğunu göstermektedir. Bu düşünceden doğrultusunda, “GEMS Eğitim Yaklaşımı” programımızda önemli bir yer teşkil etmektedir. “Great Exploration in Math and Science” sözlerinin kısaltması olan GEMS kelimesi, Türkçe olarak “Fen ve Matematikte Büyük Gelişmeler” şeklinde çevrilmiştir. Bu program California Üniversitesi Lawrence Bilim Merkezinde oluşturulmuştur. Sürekli gelişime açık, etkili, esnek ve kaliteli olan GEMS Programı sayesinde heyecan verici fen ve matematik etkinlikleri sınıflara taşınmıştır.

GEMS Programı içerisinde yer alan eğlenceli etkinliklerle çocukların fen ve matematiğe ilgi duymaları sağlanır, böylece bilimsel düşünmenin ilk temelleri de atılmış olur. Çocuklar bilgiyi keşfetmeyi, bilginin somuttan soyuta gelişimini ve bilginin bağlantılarını erken yaşlarda, yaşayarak öğrenir.

GEMS Programı; “gözetimli keşif” yöntemi ile çocukların ön planda olduğu, doğrudan katılım sağladığı, eleştirel düşündüğü, kendini özgürce ifade ettiği, konunun temelindeki kavram ve fikirleri anladığı bir sınıf ortamı sağlamaktadır. Öğrenme etkinlikleri ile internet üzerinden uzaktan öğretim ile öğrenciler kendilerini geliştirebilir.

GEMS Projesinin Amaçları Nelerdir?

  • Bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünebilen bireyler yaratmak
  • Çocukların, fen ve matematikteki öncü kavramları anlamalarını sağlamak
  • Temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstermek
  • Fen ve matematiğe karşı olumlu bir tutum edinilmesini sağlamak

GEMS PROGRAMI – MATEMATİK tema çalışmamızda öğrencilerimizle beraber sevdikleri yiyeceklerin neler olduğu hakkında kısa bir değerlendirme yapıp, sonrasında pizza dilimleri ile sayma etkinliğimize geçtik. Öğrenciler bu etkinlikle öncelikli olarak şekilleri öğrenip, sonrasında pizza dilimlerinin üzerindeki domatesleri saydılar. Pizza dilimlerinin üzerinde kaç tane domates olduğunu söyleyip, pizza tabağındaki uygun yeri bularak, pizza dilimleri ile eşleştirdiler. Etkinlik bitiminde toplamda kaç pizza dilimimiz olduğunu konuşup tersten sayma yaptık ve etkinliğimizi sonlandırdık.

Yaptığımız etkinlikler;

·                     Geometrik şekilleri tanıyıp üzerinde konuşmak

·                     Sayılarla eşleştirme yapmak

·                     Sıralı şekilde ve tersten saymak

 Kazanımlarımız;

·                     Geometrik şekilleri tanıma

·                     Akıl yürütme

·                     Sayılar ve sayma

·                     Bağlantı kurabilme

 

 
 
 
 
 
 

GEMS ETKİNLİĞİ – FEN tema çalışmamızda öğrencilerimizle beraber yapacağımız fen etkinliği için bir hikaye oluşturup, zaman zaman hasta olmamızın sebebinin mikroplar olduğunu, mikropların ellerimizdeki karabiberden daha da küçük olduğunu ve bu nedenle onları sadece mikroskop ile görebildiğimizi konuştuk. Hikayemizi oluşturmadan önce sabunun mikropları nasıl yok ettiğini gösterebilmek adına etkinliğimiz için kullanacağımız karabiber, sıvı sabun ve bir kap dolusu suyu hazırlayıp, karabiberin mikropları temsil ettiğini bir kez daha hatırlattık ve fen etkinliğimize başladık. Hikayemizde her bir öğrenciye anneleri ile birlikte alışverişe gittiklerini ve alışveriş yaparken meyve, sebze, para gibi nesnelere dokunduklarını, sonrasında arkadaşlarıyla oyun oynamak için parka gittiklerini hayal etmelerini istedik. Eve geldiklerinde anneleri onlara ellerinin kirli olduğunu ve mikropları yok etmek için ellerini sabunla yıkmaları gerektiğini söyledi. Çocuklar ellerini yıkamadan önce mikropları temsil eden karabiberli suya parmaklarını dokundurdular, daha sonra sabun kullanarak aynı suya parmaklarını dokundurduklarında mikropların onlardan uzaklaştığını gözlemlediler. Etkinliğimizi bitirmeden önce, ‘Mikroplar gözle görünür mü? Mikroplar nasıl yok edilir?’ gibi soruları tekrar sorduk ve sonrasında kısa bir değerlendirme yapıp etkinliğimizi sonlandırdık.

 

          Yaptığımız etkinlikler;

·  Mikroplar üzerinde konuşmak,

·  Hikaye oluşturmak,

·  Sıvı sabun ve karabiber kullanarak daha önce oluşturulan hikayeyi canlandırmak.

 Kazanımlarımız;

·  Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırabilmek,

·  Bir olayın olası sonucunu söyleyebilmek,

·  Sağlığına dikkat etmediğinde ortaya çıkabilecek sonuçları açıklayabilmek.

 
 
 
 
 
 

GEMS ETKİNLİĞİ – MATEMATİK tema çalışmamızda öğrencilerimizle beraber yaptığımız matematik etkinliği için üzerinde gökkuşağı ve noktalar olan kağıtlarımızı kesip 10 adet olmak üzere kartlar oluşturduk. Etkinliğimize başlamadan önce, ritmik sayma ve geri sayma çalışması yaptık. Katlarımızın üzerinde bulunan gökkuşağı renklerini birlikte söyleyip, 1’den 10’a kadar saydık. Sonrasında kartlarımızı karışık bir şekilde masamızın üzerine koyduk. Her bir öğrenci kartların üzerinde kaç nokta olduğunu sayıp, sonrasında gökkuşağının diğer yarısı ile birleştirdi. En başta tüm bunları yaparken öğrencilerden kaç tane nokta saydıklarını arkadaşlarına söylemelerini ve parmaklarıyla göstermeleri gerektiğini anlattık. Öğrenciler tüm kartlardaki noktaları saydıktan ve kartın diğer yarısı ile eşleştirdikten sonra en baştan tekrar saydık ve etkinliğimizi sonlandırdık.

 

          Yaptığımız etkinlikler;

·  Ritmik sayma ve geri sayma

·  Kartların üzerinde kaç nokta olduğunu sayıp eşleştirme yapmak

·  Renkler üzerinde konuşmak ve noktaları parmak ile göstermek

  Kazanımlarımız;

·  Renkleri ve sayıları tanımak

·  Sayı kavramını pekiştirmek

·  Görsel algıyı geliştirmek

·  Sıraya koymak ve gruplandırmak

 

 

O

 
 
 
 
 
 

          

      GEMS ETKİNLİĞİ – FEN tema çalışmamızda öğrencilerimizle beraber kendi kendine şişen balon deneyi yaptık. Etkinliğimize başlamadan önce kullanacağımız malzemelerimizi inceledik ve üzerinde konuştuk. Özellikle etkinliğimizde kullanacağımız balonlar ile ilgili olarak; balonlar kendiliğinden şişebilir mi? Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? gibi birçok soru sorduk ve havanın başka nasıl hissedilebileceği hakkındaki sohbetimize devam ettik. Yapacağımız deneyle balonlarımızı farklı yollarla da şişirebileceğimizi konuştuk, sonrasında deneyimize başladık ve malzemelerimizi sırasıyla masamızın üzerine koyduk. Kullandığımız malzemeler arasında; plastik küçük bir şişe, renkli balonlar, sirke ve karbonat olmak üzere 4 farklı malzeme ile deneyimize başladık. Sirke ve karbonatı pet şişemize koymadan önce deneydeki malzemeler ve nesnelerin günlük hayatta nerelerde kullanıldığıyla ve sirke ve karbonat karıştırıldığında ne olabileceği ile ilgili tahminlerde bulunduk. Sonrasında 0.5 litre pet şişesinin içerisine şişenin 1/3’ü kadar sirke koyduk ve yaklaşık bir kaşık kadar da karbonat ekledik. Zaman kaybetmeden, hızlı bir şekilde balonumuzu pet şişenin üzerine geçirdik. Yaklaşık 1-2 dakika kadar bekledik ve çocuklar balondaki değişimi fark etmeye başladıklarında, bu karışımın oluşturduğu hava kabarcıkları sayesinde balonun şiştiğine dikkat çektik ve deneyimizi sonlandırmadan önce, deney öncesi yaptığımız tahminleri ve deney sonundaki gözlemlerimizi karşılaştırdık. Kısa bir değerlendirme yaptık ve balonlar ne renkti? Şişenin içine neler koyduk? Balonları başka hangi yollarla şişirebilirdik? gibi sorular üzerinde konuştuktan sonra deneyimizi sonlandırdık.

 

           Yaptığımız etkinlikler;

·  Tahminde bulunmak

·  Karbonat ve sirke kullanarak oluşturduğumuz hava kabarcıkları hakkında bilgi paylaşımında bulunmak

·  Deney öncesi yapılan tahminleri deney sonundaki gözlemler ile karşılaştırmak

  Kazanımlarımız;

·  Dikkat edilmesi gereken nesne, durum ve olaya odaklanabilmek

·  Nesne, durum ve olayla ilgili tahminde bulunabilmek

·  Bir olayın olası nedenlerini söyleyebilmek

·  Bir olayın olası sonuçlarını öngörebilmek

 

 
 
 
 

rtaokul-Anadolu Lisesi

Yemek Listesi

 

 

 
   
 

Gizlilik Sözleşmesi...   KVKK Aydınlatma Metni...    

 

Özel Atacan Eğitim Kurumları Resmi Web Sitesi - 1989 © Tüm hakları saklıdır.
Bayar Cad. Cemil Akdoğan Sokak No: 3-5 Kozyatağı / KADIKÖY / İSTANBUL
e-posta : atacan@atacan.k12.tr   Tel : +90 216 410 77 80 (Pbx)